Pages


Hot Stuff VS Hot Sentap ♥

Assalamualaikum ~


okay, today is Thursday ! err.. actually aku tak nak cakap tentang hari khamis ni.. aku just nak menaip dengan khusyuknya dan tekunnya dekat blog ini. oh ya ! entry aku kali ni nak tidak mengisahkan tentang makcik belakang rumah korang.. mahupun bercerita tentang anak makcik jual ikan kat tepi pantai. tapi ni cerita yang berlaku depan mata dan kepala aku yang agak comel ni. :D 


okay ! korang semua faham tak dengan sentence HOT STUFF yang selalu orang sebut bila tengok perempuan cun + seksi or lelaki handsome + seksi [ops ! seksi lelaki bukan sebab aurat okay! ]. aku hanyalah remaja yang blur dan suka memerhati. yup! aku sangat suka memerhati ! oh ya ! lately, aku tak sure la kenapa friendlist aku makin bertambah dan berkurang. tapi tuw tak menjadi hal yang besar bagi aku sebab aku tak kisah pon. okay, back to the topic ! 


bagi aku, hot stuff tuw maksudnyer perempuan / lelaki yang terhangat dipasaran. okay, bagi aku la, hot stuff yang sebenar ialah perempuan / lelaki yang pandai dan tahu menjada harga diri /martabat diri dia. 


Ciri ciri hot stuff yang patut ada bagi lelaki dan perempuan !


♥ menutup aurat !
> seseorang yang terhangat dipasaran ialah seorang yang taw menjaga martabat diri dia kan ? so kalau seseorang tuw da menunjukkan 'body'/aurat dia dekat org lain, adakah ia masih HOT STUFF atau ia hanyalah HOT SENTAP ? o.O


♥ tiada pengalaman bercouple.
> bagi aku la, seseorang yang 'suci' dari pengalaman bercinta ni, sangat la dicari cari oleh manusia manusia diluar sana sebab orang macam ni la kebanyakkan nyer setia berbanding orang yang couple then putus then cariorang lain untuk couple siap update status kat facebook, " siapa nak couple dengan saya ? saya single sekarang ni " euuwww.. geli okay ! [ni bagi pendapat aku la]


♥ menjaga batas antara lelaki dan perempuan
> sekarang ni, susah nak cari lelaki yang amat menitik beratkan soal batasan pergaulan ni. kebanyakkan nyer orang yang kita panggil ustaz pon tak menjaga batas pergaulan. aku tak maksudkan semua ustaz ni teruk. just certain okay ! kepada sesiapa yang memegang tittle ustaz tuw, tak kira la dia mengajar budak sekolah rendah or menengah ke ape ke, tolong jaga nama baik agama Islam ! 


tuw bagi orang yg Hot Stuff tapi kalau orang Hot sentap pulak :-


♥ berpakain mencolok mata !
> tuw dia ! baju dia kalau boleh nak bagi tunjuk lurah bagai. yang lelaki pulak tak de la pegi mall pakai seluar dalam jew.. kalau ada tuw, memang sewel aku rasa. tapi kebiasaan nyer, dibawah tajuk ni mesti ada kaitan dengan perempuan sebab perempuan memang susah nak dijaga ! :)


♥ pengalaman bercouple terlalu banyak
> bagi orang yang dah bercouple tuw, aku tak menunding jari dekat sesiapa sebab aku pon pernah bercouple jugak. so ni untuk peringatan jew buat semua. kebanyakkan remaja yang bercouple sekarang bukan jew pegang pegang tangan jew, tapi ada yang da kiss and melakukan perbuatan tak bermoral. so bagi korang, korang lebih suka perempuan/lelaki yang suci atau perempuan/lelaki yang da rosak ? [aku tak maksudkan semua orang yang bercouple tu buat benda tak elok okay ! ]


♥ tidak menjaga batas antara lelaki dan perempuan. 
> seseorang yang suka melepak and tak menjaga batas pergaulan, nak ke korang jadikan isteri atau suami ? kalau berkawan memang tak salah tapi kalau berkawan tapi berpegangan tangan, berpelukan walaupon bukan muhrim. korang nak ke orang yang macam tuw jadi peneman hidup korang nanti ? 


agak agak, korang dapat bezakan tak yang mana HOT STUFF and yang mana HOT SENTAP ? Nafsu mengatakan wanita itu cantik atas dasar rupa paras..Akal mengatakan wanita itu cantik atas dasar ilmu & kepintarannya.Hati mengatakan wanita itu cantik atas dasar akhlak & agamanya..Semoga berjaya menjadi wanita yg solehah..


*okay la. sampai sini jew aku type. aku tak sempurna and semua selalu membuat kesilapan. entry ni bukan nak mengutuk atau menghina sesiapa tapi entry ni hanya untuk menyedarkan aku dan orng orang yang membaca entry ni.. sekian terima kasih ! :D 


yang mana korang nak ?
*gambar sekadar hiasan 

No comments:

Post a Comment