Pages


blogger boy !

Assalamualaikum,
hey ! kita jumpa lagi la ! da berapa banyak post aku update ari ni ? wanna know something tak ? actually kan, aku ni sangat rajin ber- blog walking ni. tapi aku lebih suka jadi silent reader sebab aku memang tak suka tinggal jejak !  :P okay, sebelum aku melalut lebih jaoh, ni aku nak habaq mai kang semua. bila aku jadi silent reader ni, aku rasa aku lebih tertarik dengan blog yang di handle oleh lelaki. sebab ape ? kadang kadang memang la ada terselit lucah nyer . tapi tuw memang lumrah sebagai seorang blogger lelaki kowt.. haha :P tapi bukan tuw yang menjadi tarikan okay ! 


perkara yang menarik aku untuk terjah 'dunia' blogger boy :


1) blogger boy lebih suka keluarkan fakta
> bagi pendapat aku, blogger boy ni suka sangat keluarkan fakta . maybe dorang ni jenis yang suka ulit internet dorang sampai jumpa fakta menarik kowt. berbanding blogger girl, dorang lebih suka mengeluarkan isi hati dorang, pendapat dorang dan kisah hidup dorang. *termasuk lah aku ! 


2) blogger boy suka gadget yang simple tapi mementingkan penulisan yang baik
> bagi aku, aku suka tengok something yang simple. even blog aku pon penuh dengan gadget ala ala keperempuanan, tapi aku sangat adore with blog yang dihandle oleh blogger boy ! cara penulisan dorang pon memang terbaik la ! dari segi sampaikan fakta, bergossip n sampai la ke bab menasihati perempuan. cara dorang nasihat pon memang agak pedas tapi bernas !


3) blogger boy agak jujur dalam menyampaikan sesuatu message
>cuba korang tengok and perhati blog yang lelaki handle dengan blog yang perempuan handle. lelaki akan menghuraikan and kadang kadang  letak humor sikit biar orang tak bosan bace blog dorang. tapi bagi blog perempuan pulak, dorang lebih suka letak humor yang manje manje and agak kebudak budakkan. (just certain blog okay ) then blog girl mesti warne pink.. haha.. *adat la tuw. lagipon ape yang blogger boy taip panjang panjang lebar kat blog tuw, kebanyakkannyer tentang perempuan. so aku yang membaca ni agak terasa and try untuk berubah jadi lebih baik. 


4) kebanyakkan blogger boy tak suka guna bahasa singkatan
> ni la yang paling aku suka sangat dengan bloggger boy ni ! dorang punya ayat mudah difahami and tak de la aku jenuh nak memahami satu satu ayat yang dorang buat singkatan tuw. 


okay la.. aku rasa cukup la aku puji blogger boy ni.. tapi bagi aku, setiap blog ada keistimewaan tersendiri. plus, yang handle blog tuw pon manusia jugak. :) fyi, aku suka baca blog yang berinformasi or banyak fakta. antaranya :-


sengal zone ( humor + fakta )
billy info ( penoh dengan fakta )
tulahan ( info agama + info yang menarik )


okay la.. buat masa ni aku bagi 3 jew blog yang penuh dengan fakta yang aku suka terjah.. tata.. nite2

2 comments: