Pages


Life

Assalamualaikum .
untuk post kali ni, aku nak cerita sikit tentang life aku. pada sesiapa yang tak taw umur aku, time ni la aku nak bagitaw . Nama panjang aku Anna Shuada bt Abdul Jalil . umur aku hampir 17 tahun. tak sampai masa lagi untuk aku mencapai 17 tahun. okay, let's start the story. Aku anak last dari 4 orang adik beradik. even aku anak last, tak terdetik kat hati aku nak guna duit mak ayah aku untuk kepentingan aku. sesungguh nya, aku sangat sangat terharu, pilu, bila tengok ayah and mak aku bangun pagi untuk jual nasi lemak. Family aku tak kaya tapi kami hidup sederhana. kami sangat gembira even kami tak kaya. sebab bagi kami, bukan duit yang menetukan kebahagiaan. abah selalu pesan macam tuw kat aku. " Nana, kalau satu hari nanti nana dah ada suami, Nana ikut ape yang suami pesan. jangan sesekali abaikan tanggungjawab Nana sebagai seorang isteri. " abah takut kalau satu hari nanti aku jadi isteri derhaka. abah selau cuba bagi yang terbaik untuk anak anak dia. dia sanggup tak makan semata mata nak tengok anak anak dia cukup makan. abah and mak selalu nak kan yang terbaik untuk kami adik beradik. mak selalu marah marah aku. even dia macam tuw, aku tetap sayang dia sebab dia marah aku ada sebab. dia tak nak tengok anak anak dia jadi seorang yang tak berguna. abah selalu bagi nasihat dekat aku. suruh aku jadi yang terbaik di antara yang terbaik. abah memang tak suka aku bercinta masa sekolah. tapi aku ni nakal sangat. aku tetap ikut kehendak hati aku walaupun ayah aku melarang. sekarang, mak abah da kekurangan duit. mungkin agak susah nak support aku study for the next year. abah, nana nak cakap yang nana sayang abah ! nana tak perlukan duit abah untuk sambung study. nana akan berdikari untuk cari duit sendiri. InsyaAllah. abah doakan kejayaan nana ey ? nana tak nak menyusahkan abah. abah simpan duit abah untuk tunaikan impian abah pergi haji taw ! mak, nana sayang mak ! nana nak mak simpan duit mak. mak kan nak pergi haji. mak jangan risau pasal duit okay ? anak mak kan da besar. semua da pandai berdikari. nana nak mak simpan duit mak untuk pergi haji dengan abah okay ? NANA SAYANG MAK AND ABAH ! 
you're the best thing ever ! mak and abah la orang yang nana sayang dalam dunia ! nana tak kisah macam mana pon perangai mak and abah. yang nana taw, mak and abah la benda paling berharga dalam dunia ni ! ILOVEUMOMANDDAD ! 

*ni bukan aku nak raih simpati ke apa. tapi ni luahan hati seorang anak kepada ibu bapa dia. for your information, i'm not a good person but i'll try to be a good person for others ! mak abah is the greatest mom and dad ever ! i love u the most okay ? ! maaf kalau nana ada kecewakan mak abah. 

No comments:

Post a Comment