Pages


Let's talk about L.O.V.E

okay.. hari ni aku  nak cakap tentang cinta.. siape yang tak pernah jatuh cinta ? angkat kaki ! ish ish ish.. sikit nyer.. maksudnyer, yang lain ni pernah jatuh cinta la ni ? so macam mana cinta korang semua? bertepuk sebelah tangan ,bertepuk dua belah tangan or korang tepuk gune kaki ? okay ! aku da melalut la pulak.. back to the tittle. 


         Bagi pendapat aku, cinta tu memang perlu bagi setiap orang sebab kalau hidup tanpa cinta umpama hidup tak bermakna. lagipun kite perlu mencintai Allah dan Rasul bagi umat Islam . tapi bagi cinta budak sekolah, aku tak rasa ianya patut ! okay, memang aku pernah bercinta masa sekolah , tapi ada something yang akan menarik budak sekolah untuk menjadi seorang yang lalai dalam pelajaran. ni adalah PENDAPAT aku okay ! for me, it's okay if u wanna fall in love with someone but u have to be careful, life was never meant to be easy ! sebab ape aku cakap macam tuw ? korang sendiri tengok berita, baca surat khabar + yang rajin blog walking tuw mesti la korang ada terbaca tentang kes remaja buang bayi . Hello ! Malaysia negara Islam kan ? and majority yang buang anak tuw pon Islam. malu la sikit weyh ! come on la ! pandai buat, pandai la tanggung. ni ke yang kaw kata tanda cinta  sejati ? Allah ! sejati la sangat ! 


        Aku bukan marah tapi aku kecewa . mula mula couple, then kissing , then .. what happen ? think it carefully ! aku taw yang isu ni da lama + lapok .. tapi berita tentang bayi dibuang + mayat bayi dijumpai di merata tempat, mesti ada dalam paper.. korang rasa tuw ke berita yang patut ada dalam paper ? malu kowt ! 
korang belajar tamudun tak masa form 4 ? kalau yang belum belajar lagi tuw, pergi la pinjam buku abang abang or kakak kakak form 4 tuw.. bukak bab zaman jahiliah. korang rasa, perangai korang dengan orang zaman jahiliah tuw sama tak ? ke rasa ada iras iras ke.. 


       Wahai remaja, *termasuk lah aku ! , korang da besar and ada otak dan akal untuk berfikir. jangan lah malukan keluarga , diri sendiri and agama . jangan lah korang rosakkan maksud cinta yang sebenar. cinta itu indah bila difahami. jangan salahkan cinta jika perut anda sudah 'berisi' ! 


okay, let's stop here. ambik teladan ape yang aku taip ni. aku bukan mengingatkan kawan kawan aku. tapi aku mengingatkan diri aku sekali. manusia tiada yang sempurna. sedakan aku jika aku kelalaian. maaf andai aku terkasar bahasa. Assalamualaikum 

No comments:

Post a Comment