Pages


Story of us part II

Assalamualaikum ~

Hey guys ! :D Okay, mengikut perjanjian, patutnya aku post entry ni minggu lepas.. Tapi disebabkan aku ni agak busy, so aku terpaksa stop kan berblogging.. Aku memang selalu busy memanjang ! Busy ber-hibernasi kat rumah ! :P Okay, post sebelum ni aku post sampai 2008 rite ? Tapi kali ni  aku terus masuk ke 2010 sebab masa zama aku form3, tak ada cerita menarik yang aku boleh kongsikan :) I'm sorry..


2010. Tingkatan 4
Yeah.. Bila result PMR dah keluar, dengan muka agak macam nak makan penampar because result macam apa jew, aku pon buat keputusan untuk take advantaged untuk lepak lama lama kat bilik kauseling sebab aku ni salah seorang ahli pembimbing rakan sebaya. Aku ditempatkan kat class Account. And aku rasa memang keturunan aku kowt, semua adik beradik aku ambil account tapi cuma aku sorang je yang sesat sikit sebab aku tak ambil subject add math tapi aku ambil subject ICT. Start from that aku belajar akaun dengan tak bersungguh sungguhnya. Mana taknya, setiap kali masa akaun, makanan bawah meja aku dah habis ! Bosan la kalau belajar without makanan ni.. Kalau korang nak tau, aku memang suka melantak dalam kelas sampai satu class follow aku punya perangai.. -.- Memang sangat comel la kan.. Haha. Mama Mastura selalu suruh aku makan banyak banyak sebab dia cakap aku ni terlalu kurus ! Sesungguhnya BMI aku memang tak normal. Underweight pulak >.< Berat aku susuh nak naik even aku makan banyak mana sekali pon.. Tapi nak buat macam mana, redha jew la. Lagipon dulu aku active in sport ni.. Tapi sangat malang la kan, tiba tiba je aku kena serang penyakit asthma ! Memang aku suka sebab berapa banyak kali aku kena pergi klinik and hospital semata mata nak inhaler. Penat kowt. Start dari form 4 ni lah aku selalu masuk hospital sebab tak jaga kesihatan. Haha.. Aku ni mana pandai bab bab jaga kesihatan sendiri.. Tau tau je dah kena tahan kat wad. Haha.. Tapi tak apa, sebab doctor doctor kat hospital tuw rajin datang tengok aku so it's okay la kalau aku kena stay lama lama pon -.- [ Bosan gila bila duduk hospital sorang sorang ! ] Then dalam bulan February macam tuw, aku kenal dengan senior aku. Capital N agak funny and sometimes dia selalu ada untuk dengar luahan hati aku. Kadang kadang, walau sekuat mana pon seseorang tuw, dia jugak perlukan seorang teman untuk dengar ape yang terpendam dalam hati dia kan ? Makin lama kitorang makin rapat. Tapi dia sebenarnya in a relationship with my classmate. Aku tau tu pon dari mulut classmate aku. Even kitorang memang rapat gila, dah macam couple, tapi kitorang sememangnya tak ada apa apa hubungan. Then, kawan baik aku,Zura yang mulanya rapat dengan Capital AD sebab he's smart and cool.Tapi dalam masa yang sama, Zura jugak rapat dengan capital MA. But at last, Zura jatuh hati kat capital MA. Tapi capital MA ni dah ada girlfriend so dia terpaksa tolak Zura. But then, tataw la macam mana, aku pulak yang rapat dengan capital MA. maybe takdir dah tertulis macam tuw kowt. Setiap hari message non stop. Kadang kadang, memang la rasa rimas tapi di sebabkan dia senior and merangkap kawan rapat aku time tu, so aku biarkan je. But, dalam bulan December 2010, on my birthday, he confessed something. Dia cakap dia dah mula sayangkan aku sebab aku selalu ada masa dia susah. And sesungguhnya aku sangat sangat keliru time tu. Then hati aku terbuka untuk terima dia. and 23 December kitorang hang out kat Alamanda dengan Zura. [ Alamanda je tempat yang paling jauh aku boleh keluar dengan kawan kawan aku T.T ]

Masuklah pulak ke tahun 2011. Aku la senior, aku jugak la yang akan menghadapi the biggest silly exam, SPM! on 1 February, aku menjadi single but unavailable cause capital MA dah ada orang lain. And hell yeah ! Aku exited gila sebab aku tak berani couple lama lama dengan playboy ni.. Scary okay ! Haha. Then awal awal tahun aku dah dapat macam macam dugaan. Kisah ape aku.. Hidup mesti cool babe ! No matter how much you get hurt, that will make you to become more matured at the future. Lepas perlawanan bola baling peringkat daerah habis, aku demam for a week ! My body temperature 40c, and payah gila nak turun. Then bawak pergi hospital and kena tahan wad.. Aku memang suka kena tahan kat wad ni then kalau nak merayau ke mana mana mesti harus and wajib bawak air yang dok menyemak tergantung kat tiang roda yang boleh bawak jalan jalan tuw. -.-" Plus, free free dapat dengar ceramah tak berbayar oleh doctor yang aku langsung tak kenal. +.+ After that, dah okay dari demam semua, aku masuk je class, got problems.. What the.. +.+ Memang aku terlebih kuat la kan.. Lepas demam plus baru keluar hospital semua, aku dapat masalah baru.. Aku memang suka weyh ! Emosi aku semua tuw memang 'STABIL' sangat lah kan. Then cikgu bising bising sebab aku tak datang sekolah for a week. Salah aku jugak sebab aku tak bagitau cikgu yang aku kena tahan kat wad. -.- After aku cerita semua kat cikgu, cikgu belanja aku makan plus siap caring giler dengan aku ! Punyalah sayang cikgu tu kat aku. :3 After that, banyak la kenangan pahit manis aku kat sekolah tu semua. And ada satu perkara yang sangat sangat menyedihkan aku.. My grandmother were gone. Dia meninggal dunia 28 October 2011. One of my important person dah pergi tinggalkan aku. I hope that you guys can pray for her too.. :'( Capital MA is the last person yang aku couple dalam tahun tu. Ramai yang tanya, kenapa aku tak nak couple lagi.. And my answer is, untuk apa aku couple kalau one day aku akan kecewa. Better aku admired someone  and do not has any serious relationship. Time form 5 tu jugak aku rapat dengan Abdullah Al hakim. Dia lah adik and dia jugak la kawan baik aku.. I do love him as a friend and as a sweet little brother ! Thanks a lot dear !

Okay, the end.. So how ? It's kinda bored kan ? Tapi setiap kenangan tuw akan diselitkan dengan kebahagiaan and kesedihan. No matter what we going through, our memories is the precious things that we can't buy.  Please, jangan mengeluh and berputus asa with your life, because one day, you will look back and wanna turns the time.. Sometimes, korang akan gelak bila teringat kenangan zaman dulu dulu kala. Kalau nak jalan hidup korang semua sweet like in a novel, janganlah sia siakan setiap memori yang kita ada.. Wear a smile, then you will know that our life is superb awesome ! :)

No comments:

Post a Comment