Pages


10 perkara yang perlu kita lakukan selepas putus cinta

Holla!
okay, this is my first post after introduction of myself rite? okay, sekarang aku nak cerita tentang cinta dalam hati.. mesti korang tertanya tanya kenapa aku tetiba je bukak cerita tentang cinta dalam hati ni.. tuw dia! tadi aku duk message message sakan dengan adik yang tak berapa nak adik.. aku panggil dia adik sebab dia lebih muda dari aku.. takkan lagi tua dari aku pulak kan? ish ish ish.. tetiba kitorang terbukak tentang isu cinta bertepuk sebelah tangan ni.. okay, ni aku nak habaq mai ni.. kadang kita mencintai seseorang tapi orang tu pula sebaliknya.. aku rasa, ramai yang pernah terlibat dengan cinta macam ni... tu orang panggil, cinta bertepuk sebelah tangan.. bagi mengelakkan stress memikirkan cinta yang tak kesampaian tuw, meh sini korang semua dok baca cara nak hilangkan stress..


1) bertenang dan berfikir bahawa anda berdua tiada jodoh.. jodoh untuk anda mungkin lebih baik daripada dia..


2) jangan nak bunuh diri semua, tu semua tak akan selesaikan masalah.. 


3) korang pegi ambik air sembahyang, korang cari ketenangan dengan cara yang betul.. bukan dengan cara yang loqlak okay?


4) ingatlah bahawa anda adalahjejaka/gadis idaman malaya.. dengan tu korang boleh suka suka jew cari awek/pakwe yang baru.


5) menangislah sepuas puasnya jika korang nak nangis.. sebab nanti korang akan rasa lega.. (selalunya cara ni berkesan bagi perempuan)


6) bagi lelaki pula, jangan hang duk kat pub sudah! kang kena tangkap then kena sebat kan susah.. better korang pegi la buat aktiviti bersukan sebab lelaki nampak macho bila bersukan.. (bagi pendapat aku la)


7) jangan la korang nak meratap, macam orang meroyan.. tak ada gunanya korang nak meratap and merayu seseorang tuw balik kat korang.. 


8)dekatkan diri korang dengan keluarga dan kawan.. sebab nanti dorang akan cuba tenangkan korang.. *jangan salah pilih kawan suda~


9) jangan mencintai seseorang tu terlebih lebih.. bila orang da terlebih kasih sayang ni, perangai mengada ngada tahap unta!


10) ingat lah yang masa depan korang sangat panjang..dan jangan musnahkan impian dan harapan yang korang nak gapai...




okaylah.. aku rasa cukup kowt 10 tips ni.. sebab, setiap percintaan ada pasang surutnya.. kalau kawin pon bole bercerai, apatah lagi bercinta... senang senang jew nak mintak putus tanpa susah susah nak pegi mahkamah taw! bagi yang girls kat luar tuw, jangan la gadaikan maruah diri sebabcinta.. sebab tuw bukan cinta, tapi nafsu semata mata.. 




THE END

No comments:

Post a Comment